Monday, May 4, 2009

KASIH SAYANG SEORANG LELAKI

dah 22 tahun aku hidup..dia sering kali berwajah garang..
paling susah nk berkomunikasi dgn dia..
kadang2 pada dia..dia je yang betul.
pendapat orang lain semua salah..
e2 semua pandangan aku pd lelaki ni..
igt lagi masa aku kecik..dgr je motor dia sebatu,kami adik beradik dah lari
belakon jadi baik..pegang buku..
aku pelik nape kami takut sgt dgn dia..
igt lagi..hari 2 dia bising coz aku beli hnfon mahal..
emm..aku bt muke seposen je..malas nk dgr dia bebel..
huhuh....sampai satu hari.....................................................................................
aku dah mmemang down giler nak study nusantara..
dia call aku dekat 6 kali..tp aku lansung tak sedar coz aku dah letih giler n tertido..
dia dtg ukm..menjenguk aku and antar makanan..aku tersenyum je dari jauh..
dia dtg dgn anak seada aku yg dok kiy 2..sbb tak dapat coll aku so dia g jumpa bdk 2 dulu..
bila tgk je muke aku yg cm dah tak larat sgt..dia tnya aku kenapa?
smbil salam dihulur aku pun ckp tak larat dah nk study..huhuh
pastu..dia terus peluk aku..aku agak terkejut..
mmg dia akn peluk kami masa dulu2.
dah besar2 ni kalau kat kg atau nk balik da lah dia peluk.
tapi tak lah kat publik..selalunya salam je..
aku dapat rasa cam dia nk bg aku kekuatan untuk teruskan perjuangan yg masih belum selesai.
dia lah abg aku..kalau dipikirkan..dia abg yg sgt bertanggujawab atas adik2 dia..
penah dia ckp dulu..dia nk semua adik2 dia masuk universiti
sbb 2 dia garang dgn kami..mugkin sbb 2 gak,kami semua berjaya(aku lum lg.heheh)
dia seorang yg kelakar..tp semua 2 dia tak tunjuk kat kami..
smpai td..bila balik dari exam nusantara..
pas magrib aku dah tak larat..terus tido..
aku mimpi abg aku..huhuh....
masa dia dtg..aku citer semua yg kat kepala aku kat dia..dari exam smpai nk g bt tesis..
masa balik 2..sekali lagi..dia peluk aku n wish gud luck..
aku terharu tahap cipan dah..terus aku peluk abg aku..
ah..belasah je lah..public pun layan je lah..
inikah nmanya kasih sayang seorang lelaki?
seingat aku,kali terakhir aku dipeluk bergitu erat dan penuh tanggujawab dan kasih sayang oleh abg aku..masa..bapak meniggaldunia.. rasa cm pelukan yg sama..kira2 5 tahun dulu..pastu just kalau peluk pun,biasa je..peluk tepuk2 bahu..n blah.huhuh..
semua abg aku cm2 kecuali yg sulung n bongsu je..tak peluk2..hehe..tp 3 lagi abg aku..mmg semua cm 2..mmg dari aku kecik aku dapat kasih syg yg banyak..
kalau korang ada adik..peluk lah adik korang kalau korang rasa perlu..
sbb dgn pelukan bukan saja dapat eratkan kasih sayang..
korang turut bg kekuatan kat diorang..
tp yg pasti abg aku mmg garang...hahuhauhau...

p/s: abgggg..nk ikut g australia leh?hhuhuh..

No comments:

Post a Comment