Friday, July 24, 2009

SAHABATKAH KITA?

.................luahan ini..untuk seorang insan yg bergelar sahabat...yang pernah ditinggalkan sahabat..dan yang mungkin mempunyai sahabat...hanya sebuah nukilan yang lahir dari sebuah imaginasi dan cerita di sekeliling..tetapi di abadikan untuk semua sahabat....
cerita ini..hanya lah rekaan semata2..tiada kaitan dengan yang hidup atau yg telah meninggal dunia..kalau ada persamaan..mugkin hanya kebetulan dan tidak di sengajakan...idea yg datang jam 4.00pg..waktu malaysia..hhahahah


semalam semasa aku melangkah kaki ke desa ini..aku hanya sendiri..
semalam semasa aku sendiri..kau tiba2 hadir dlm cerita hidup ku ini..
semalam semasa aku bersedih tentang sesuatu..kau setia berada di sisi..
semalam semasa hari susah ku..kau setia menemani..
semalam semasa ku tempuhi saat duka..kau menangis bersama disisi.
semalam semasa aku gembira..kau ketawa bersama ku..
dan sebalik nya berlaku..aku setia menemani muu...
tetapi.........
kita mula berubah..
bila kita mula lama di desa ini..
kau temui sesuatu yang mugkin lagi indah dari sebuah persahabatan ini..
hari ini..aku hanya memandang mu gembira..tanpa aku dijemput sama menyertainya..
aku lihat kau menangis..tanpa aku tahu sebabnya..
kau hilang bila aku memerlukan..
dan bila aku sangat2 memerlukan mu..kau memilih dia dari aku..
siapakah dia dihati mu..??
sangat tidak bermanakan persahabatan ini kepada mu?
kita sama menangis..sama ketawa dahulu..
tp kini..
kau berikan kekecewaan kepada ku..dan kau membawa kegembiraan kepada insan lain yang ku rasa tidak memerlukan kegembiraan itu..
aku ingin kau tahu..
kau seorang sahabat yang baik untuk ku..
tetapi semua itu berubah demi semuah perhubungan..
aku hanya memandang..agar kau memahami hati ku ini..
tetapi aku juga takkn menghalang kau yg ingin pergi..
walau dgn seribu alasan kau taburkan..
aku tak rasakan kau perlukan persahabatan ini..
tetapi aku tak mugkin sanggup melihat kau menangis..
dan kau pula..membiarkan aku menangis kerana mu..
kau kah sahabat ku???
yang aku agung dan sayangi..
yang aku korban segalanya demi persahabatan ini..
adakah persahabatan ini hanya kau perlukan bila kau tak lagi bahagia...

No comments:

Post a Comment