Wednesday, August 5, 2009

persatuan datin bersidang lagi...

salam kepada semua kengkawan...
banyak perkara yg telah berlaku sepanjang pertegahan tahun ni..suka,sedih,sakit..
semua dah jadi satu dalam sebuah citer dan memori yang indah..
baru je lepas baru2 ni..birthday aidah..kira selesai lah sudah smbutan hari lahir ahli persatuan ini..entah sempat atau tidak kita nk sambut birthday bersama lagi..
dah lama ahli2 persatuan tak lepak dan menambah dosa2 bagi mengurangkn pahala masing2..huhuhu..mangkuk tingkat..dah bertingkat2 jadinya bila sama2 dah lepak sama..
best kn?sampai tak mo balik bilik sbb borak tak habis2 lagi..sampai kul 1 pagi, laki masing2 dah bising suruh balik..hahahah..padan muka anis dgn aku..ala..baru kul 1 kn?hhuhuh...
ada gak budak yang menapak kat amin kena org len jemput walaupun dia bwk motor sendiri...
ahli persatuan cm dah bersetuju untuk buat program lanjutan ke Melaka..tp..cm ada kekangan je sekarang ni..but, kita try la jadi2 kn erk..huhuh..byk trip kita tak berjaya..tp time nk g shping ramai2..jadi lak...hehehe..
aku punya cadangan nk g min bowling dlm masa terdekat ni..stress dah melanda diri...mmg teruk..banyak masalah dah berlaku.blog ni dah jadi cm medium untuk aku luahkan pe yang terbuku..belasah je lah..kadang2 ckp dgn menatang ni lagi baik dari bercakp dgn org yang leh buat kita sakit hati lgi..sekurang2nya menatang ni tak pandai menjawab dn menjadi pendengar yg setia..huhuh..
aku dok terpikir pe yang aku dok pikir sekarang..aku cm tak berdaya dah sebenarnya nk teruskan pe yang berlaku dan tanggani stress dlm diri aku ni..lastnya, aku balik kg je..hilang masalah..leh makan byk2..huhuh..td aku dgr lagu aisya humaira..dari UNIC...tetiba je meleleh air mata..emo btl ppuan ni...takde lah..kalau menghayati jadi cm tu lah..1o kali dgr pun nk dgr lagi..sampai aku terpikir nk letak nama anak aku cm nama tu..hahahah..melalut betul la..jauh pikir tu...calon pun blum tentu nk kat ko DILAAAA...berangan je lebih..
igt lagi msa aku borak2 dgn cha, masa 1st year..cha kata jgn bercinta smpai 4 tahun..coz tahun ke 4 tu selalunya gaduh lebih byk pada baik..hahah..yerker?mana tok guru ajar ko ni chaaa?heheh...
semalam aku tersedar tentang sesuatu..."ank/adik manja yang tak leh kena tegur"
bila dah tua2 ni..aku igt pemikiran dan cara aku menaggani masalah dah jadi berbeza..cara berckp dan cara nk bagi pendapat pun dan lebih kearah kematangan..boleh menerima kritikan..but..bagi sesetgh oorg..aku tak lagi cm tu..aku masih adik yg manja..tak leh kena marah cm zaman2 aku sekolah dulu..mmg aku tak leh kena tegur..tambah lagi, tuduh aku buat smting yg aku tak buat..mau aku mogok lapar kat umah tu..tak pasal2 aku lak yg kena marah..mmg aku hangin..tp...aku tak rasa aku cm tu dah sekarang..coz..aku rasa bila akk2 tegur abg2 ckp..aku dgr dan ia kan je..pastu aku senyum..tp aku still adik yg akan tegakkn pe saja pendapat aku yang aku rasakan aku ni btl..ha...teruk btl..degil namanya tu DILA..
bila dah tua2 ni (tua ke?) aku pun rasa aku ni perlukan smting untuk berubah..takde lah total berubah..tp aku rasa aku ok lah...perangai budak2 tu kurang dah la...tp semua perubahan yg berlaku ada sbbnya dan org lain yg membantu perubahan e2.. so kiranya kalau lagi tua tu..bwk2 la dekat2 kan diri dgn ALLAH tau..huhuh...ini tak, asik laptop je yang mengaji tiap2 malam..hahah..tuan nya,malam jumaat pun kadang mis pegang yasin..emm..malu btl..

No comments:

Post a Comment